Oldalak

erdeicsavargo@gmail.com

Translate

2014. április 7., hétfő

Az első domolykós túra


Horgásztúra a Sajón


  Az elmúlt időszakban nem igazán jártunk sem erre, sem arra… Decemberben ugyanis megszületett a kisfiam, aki egy új világot nyitott meg a szemeim előtt. Napjainkban ő lett a szomjunkat oltó hűs patakvíz, a tiszta hegyi levegő és az éltető napsütés. De ahogy a lágy tavaszi szellő végigfut a tájon, életet lehel az erdők minden ágába és virágokkal szórja tele a legkisebb zöldellő rétet is, új lángra kap bennünk a természet utáni vágy. Nehéz dolog ez…
Amikor hajnalban a feketerigó már a dallamos tavaszi nótáját fújja a virágok illatával megtelt levegőbe, amikor a fák apró rügyei kis levelekké, virágokká fejlődnek és amikor a betonjárdák repedéseiből is előbújnak az első tavaszi virágok nem könnyű elfogadni, hogy még nincs itt az ideje. A fiamnak még erősödnie kell ahhoz, hogy magunkkal vihessük egy-egy kisebb útra. Így hát egy másik szeretett elfoglaltságomhoz fordultam szabadnapomon. 

--

Régi vágyam teljesült egy pár napja, amikor eljutottam a Sajóhoz egy kis horgászatra. Domolykóra szerettem volna pergetni és mondhatnám, sikerült. Nem fogtam magamat halálra, hiszen csak egyetlen domolykót sikerült a kis sügérmintás woblerrel becsapni (no meg egy jól megtermett küszt), de az messzemenőleg túlszárnyalta azt a méretet, amit én így első alkalommal reméltem (35 cm). Késő délután volt, amikor egy vízbenyúló bokor alatt őfelsége vadul elnyelte a riszáló kis halacskát. Végül rövid küzdelem után partra emeltem. 
Drágaság


Nehéz a búcsú...
Azért egyszer még visszanézek...

  Jó érzés volt egy kicsit kint lenni a természetben. Hamar a szívemhez ért ez a gyorsfolyású kis folyó, annak
ellenére, hogy nem fogtam tele a hátizsákomat.
 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése