Oldalak

2016. június 27., hétfő

Látogatás Poroszlón

Régóta nem írtam ...
Ez nem azt jelenti , hogy mostanában nem voltunk sehol hanem, hogy egyre kevesebb időm van leülni és néhány sorba összeszedni kis utazásaink emlékeit. Néha sikerül 1-2 napra elszöknünk, de egyre kevesebb túrára tudunk elmenni. Legnagyobb örömöm ha a kisfiammal bohóckodhatok a játszótéren és mellette futhatok, amikor ő a futóbiciklijét nyúzza.
Az idő kegyes volt hozzánk, amikor szabadnapomra egy kis jó idővel ajándékozott meg minket. Indultunk is reggel Poroszlóra. A Tisza-tavi Ökocentrum volt a célunk no meg, hogy a víz mellet egy kicsit játszadozzunk. Az Ökocentrum jól szervezett, modern létesítmény. Lehetőséget biztosít arra, hogy kicsik és nagyok egyaránt jól érezzék magukat.
A főépületben

Indulunk hát kígyók, békák, szalamandrák!
A békáktól harsogó éjszakai erdőben kezdtünk, itt külön kérés volt hogy ne vakuzzunk, így erről nem készültek képek.
Az akváriumokban mindenféle édesvízi hal kapott  "otthont" : Viza, ponty, keszegfélék, csuka és még sorolhatnám. Fiam kapkodja is fejét jobbra-balra.

A fürge, örökmozgó vidrákró nem könnyű egy jó képet készíteni.

A folyosó falán helyet kapott néhány kép, mely a régi pákász életmódba enged némi betekintést. Herman Ottóról és munkásságáról is megemlékeznek néhány sor erejével. Régebben olvastam néhány általa írt oldalt, mely a halászatról, a pákászatról és a pásztorkultúráról szólt. Tudását a terepen, a természetben és az ott élő emberektől gyűjtötte össze.

3-D mozi után irány a hajótúra.
A nádasok felé...
Csodás ez a tó. Simogató illata különös hatással  van a természetkedvelő emberre. A nádasok között valóságos kis úthálózatok alakultak ki. A túrahajók ezek között cikáznak.
A nádasok tövében Nagy kócsag, Szürke gém lesi az ebédjét, a tündér rózsák között pedig Tőkés récék ringatóznak a hullámokon.
Szürke gém

Partot érve
A szárazföldet épségben elérve folytatjuk az Ökocentrum felfedezését. Megnézzük mocsári és ékszer teknősöket, a láthatatlan rókát és a sakált (legalábbis mi nem láttuk).
Találkozunk a fel alá járkáló borzzal aki talán a meg nem érkező megmentőjét várja ilyen türelmetlenül, hogy ajtót nyisson neki, ő pedig észrevétlenül térhessen vissza igazi otthonába a sűrűbe. A szívem szakad meg amikor ezeket az ingázó mozgásokat látom az állatoknál.

Mocsári teknősök
Ékszer teknős
Barátkozás
Betérünk a játszótérre, majd a tutajt is kipróbáljuk.
Víz! Anya víz!

Egy kiadós ebéd után lemegyünk a szabad strandra, nem nagy de nekünk tetszett.
Fiamat azonban a kenuk  érdeklik, még a mentő mellényt is képes egy kis evezésért felvenni.
Apa meddig várjak még?
Újra partot érve jövünk rá: eltelt az idő. Sétálunk még a gáton, a vízben gyönyörködünk és nem sok kedvünk van hazamenni...
 A nap elpirulva indul a horizont felé, pedig nincs miért szégyenkeznie. Egész nap ragyogott bársonyos kék égen, hófehér puha  felhők fölött, boldoggá téve oly sok gyermeket és felnőttet.